Már a bronzkorban, majd az avarok idején is lakták. Ismert oklevél először
1264-ben említi. Határa Háros és Szőlős elpusztult középkori községek
emlékeit őrzi. 1570 körül lakói református hitre tértek. A török uralmat
átvészelte, utána a királyi uradalom részévé vált. 1770-es években történt
tagosítás után fejlődésnek indult. Az 1892-ben megépült Dunaharaszti vasúti-
híd és a rajta megindult vonatközlekedés bekapcsolta a főváros vérkeringésébe.
Az 1940-es évek elején megépült Dunai Repülőgépgyár, majd az 1949-től
üzemelő Csepeli Autógyár sok embert juttatott munkához. 1986. január 1-jével
város lett. A ma több mint 20 ezer lakost számláló város jó kulturális és
kommunális infrastruktúrával bír. Múltját a Városi Múzeum tárja a látogatók
elé. A város szülötte, a Kossuth-díjas zeneszerző Ádám Jenő munkásságát
emlékház őrzi. A lakihegyi 314 méter magas rádió-adótorony ipari műemlék.
A Soroksári-Dunaág és a Bánya-tó a horgászok paradicsoma. |